Volvo zbuduje SUV-a EX30 w Gandawie w ramach zwiększania mocy produkcyjnych
EX30 został zaprezentowany na początku tego roku i od tego czasu zdobył sympatię prawie wszystkich i kilka głównych nagród, w tym Samochód Roku od The Sun i Mały SUV / Crossover Roku od The Sun.
.
Oczekuje się, że popyt będzie wysoki
Produkcja modelu EX30 rozpoczęła się w poprzedniej połowie roku w Zhangjiakou w Chinach, a pierwsze samochody mają zostać dostarczone nowym właścicielom jeszcze w tym roku. Decyzja o budowie EX30 w Gandawie zwiększy moce produkcyjne w celu zaspokojenia oczekiwanego popytu na ten samochód w Europie, a także potrzeb eksportowych do reszty świata. Odzwierciedla to, między innymi, ambicję szwedzkiego producenta samochodów, aby produkować swoje samochody tam, gdzie są one najczęściej sprzedawane.
Decyzja ta doprowadzi również do zwiększenia elastyczności produkcji modelu, który według przewidywań producenta stanie się jednym z najlepiej sprzedających się samochodów w nadchodzących latach. Takie podejście jest sprawdzoną koncepcją Volvo Cars, które produkuje swoje najlepiej sprzedające się SUV-y XC60 i XC40 zarówno w Europie, jak i Chinach.
.
"Naszym celem jest sprzedaż EX30 w atrakcyjnej cenie na całym świecie, ułatwiając szerszemu gronu osób przejście na elektryczny samochód Volvo, a jednocześnie zwiększając zyski firmy", powiedział Jim Rowan, dyrektor generalny Volvo Cars. "Rozszerzenie produkcji do fabryki w Gandawie jest logicznym krokiem w odpowiedzi na silny globalny popyt na naszego ekscytującego małego elektrycznego SUV-a", dodał.
Strategiczna transformacja
Volvo Cars szczyci się jednym z najbardziej ambitnych planów elektryfikacji w przemyśle motoryzacyjnym, który obejmuje plan przejścia na produkcję pojazdów całkowicie elektrycznych do 2030 roku. Jednym z celów cząstkowych jest osiągnięcie 50% udziału samochodów w pełni elektrycznych w całkowitej sprzedaży do połowy bieżącej dekady.
Volvo EX30 odgrywa ważną rolę w tym względzie, ponieważ Volvo Cars oczekuje, że w znacznym stopniu przyczyni się do osiągnięcia swoich celów w zakresie wzrostu i rentowności. To sprawia, że EX30 jest kamieniem węgielnym trwającej strategicznej transformacji Volvo Cars.
Dołączając do XC40 i C40 na linii produkcyjnej w Gandawie, Volvo EX30 stanie się trzecim całkowicie elektrycznym modelem Volvo produkowanym w Europie. Wzmocni to możliwości produkcyjne pojazdów elektrycznych Volvo w regionie, a jednocześnie wzmocni ważną rolę fabryki w Gandawie w strategii elektryfikacji producenta samochodów.
Źródło: VCCR