Nowość Zaktualizowano 6. 3. 2024

Sprzedaż Volvo wzrosła o 10% w kwietniu

2 minuty czytania Volvista
Sprzedaż Volvo wzrosła o 10% w kwietniu

W kwietniu zelektryfikowane modele Recharge z całkowicie elektrycznym lub hybrydowym układem napędowym typu plug-in stanowiły 40% wszystkich samochodów sprzedanych przez Volvo na całym świecie. W tym przypadku pojazdy w pełni elektryczne stanowiły 17% udziału w sprzedaży. W okresie od stycznia do kwietnia Volvo sprzedało 214 914 pojazdów, co oznacza wzrost sprzedaży o 10% rok do roku.

Wyniki były szczególnie dobre w Europie i Chinach

.

W kwietniu w Europie sprzedano łącznie 20 804 pojazdy. Stanowi to wzrost o 5% w porównaniu z poprzednim rokiem. Modele Recharge stanowiły 63% całkowitej sprzedaży w tym regionie.

W Chinach odnotowano 46% wzrost sprzedaży w porównaniu do kwietnia ubiegłego roku, ze sprzedażą 12 543 pojazdów.

Sprzedaż serii Recharge odnotowała 86% wzrost, stanowiąc 10% całkowitej sprzedaży Volvo w Chinach.

>

W Stanach Zjednoczonych w kwietniu sprzedano 9 611 pojazdów, co oznacza spadek sprzedaży o 4%. Modele Recharge stanowiły 31% całkowitej sprzedaży w tym regionie.

XC60 najlepiej sprzedającym się modelem

W kwietniu najlepiej sprzedającym się modelem było Volvo XC60 z łączną liczbą 16 658 sprzedanych egzemplarzy w tym okresie (2022: 14 952), a następnie Volvo XC40 z łączną liczbą 13 740 sprzedanych egzemplarzy (2022: 13 876) i Volvo XC90 z łączną liczbą 8 179 sprzedanych egzemplarzy (2022: 8 208).

Za cały rok 2022 Volvo Car Group osiągnęła zysk operacyjny (EBIT) w wysokości 22,3 mld SEK. Przychody w 2022 r. wyniosły 330,1 mld koron szwedzkich, a na całym świecie sprzedano łącznie 615 121 pojazdów.

Źródło: VCCR

Volvista